Projekt polega na opracowaniu materiałów edukacyjnych m.in. prezentacji multimedialnych, scenariuszy warsztatów wraz z kartami pracy służących do prowadzenia warsztatów online i przeprowadzenie konkursów oraz uruchomienie platformy edukacyjnej, której celem jest propagowanie postaw ekologicznych, zwiększenie świadomości społeczeństwa w zakresie jakości powietrza, źródeł zanieczyszczeń, sposobów zapobiegania emisji zanieczyszczeń oraz ich wpływie na środowisko.
Zaplanowane działania:
Działanie 1: "Czyste powietrze w moim mieście" - pakiety edukacyjne Zostaną opracowane trzy pakiety edukacyjne.
Pierwszy pakiet edukacyjny będzie przeznaczony dla przedszkolaków i uczniów klasy I i III szkoły podstawowej, drugi pakiet edukacyjny będzie przeznaczony dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej; trzeci pakiet edukacyjny będzie przeznaczony dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Jeden pakiet edukacyjny będzie składał się z: 1. Prezentacji multimedialnej - min. 16 slajdów. 2. Scenariuszy warsztatów - min. 16 stron; zapis .pdf, scenariusz warsztatów wraz z kartami. Pakiety edukacyjne zostaną bezpłatnie przekazane dla przedszkoli i szkół do przeprowadzenia zdalnych zajęć edukacyjnych. Pakiety będą zawierały wskazówki, inspiracje oraz karty pracy do prowadzenia zajęć zdalnych. Zakres tematyczny: 1. Powietrze atmosferyczne. 2. Źródła zanieczyszczeń powietrza. 3. Niska emisja. 4. Skutki zanieczyszczeń powietrza: - wpływ na zdrowie. - kwaśne deszcze. - smog. - dziura ozonowa. - efekt cieplarniany. 5. Co Ty możesz zrobić dla czystego powietrza? 6. Ochrona powietrza - zmieniamy nawyki.
"Czyste powietrze w moim mieście" - pakiety edukacyjne
1. "Czyste powietrze w moi mieście" - pakiet edukacyjny wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna.
Działanie 2: "Czyste powietrze w moim mieście" - konkurs plastyczny
LISTA LAUREATÓW i WYRÓŻNIONYCH w Konkursie plastyczny pn. "Czyste powietrze w moim mieście"
I kategoria: przedszkolaki: 3 nagrody i 3 wyróżnienia; Laureaci konkursu:
1. Maria_Matusiewicz - Miejskie Przedszkole Nr 8 w Płocku
2. Zofia_Matusiewicz - Miejskie Przedszkole Nr 34 w Płocku
3. Julian Rękawiecki - Miejskie Przedszkole Nr 21 w Płocku
Wyróżnieni w konkursie: 1. Barbara Zgłobicka - Miejskie Przedszkole Nr 11 w Płocku 2. Nikola Kruszewska - Miejskie Przedszkole Nr 37 w Płocku 3. Nina Grabowska - Przedszkole Małolatek w Płocku II kategoria - uczniowie szkół podstawowych? 3 nagrody i 5 wyróżnień, Laureaci konkursu:
1. Bartosz Wiśniewski - Szkoła Podstawowa Nr 20 im. Władysława Broniewskiego w Płocku
2. Michał Wierzchowski - Szkoła Podstawowa nr 14 im. prof Władysława Szafera w Płocku
3. Gabriela Lewandowska - Szkoła Podstawowa Nr 20 im. Władysława Broniewskiego w Płocku
Wyróżnieni w konkursie: 1. Lena Karcz - Szkoła Podstawowa Nr 21 im. Fryderyka Chopina w Płocku 2. Zuzanna Kowalska - Szkoła Podstawowa Nr 20 im. Władysława Broniewskiego w Płocku 3. Filip Zapaśnik - Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Janusza Korczaka w Płocku 4. Frane Rosuł - Szkoła Podstawowa Nr 20 im. Władysława Broniewskiego w Płocku 5. Lena Adamkiewicz - Szkoła Podstawowa Nr 17 im. Tadeusza Kościuszki w Płocku III kategoria - uczniowie szkół ponadpodstawowych - 3 nagrody i 1 wyróżnienie. Laureaci konkursu
1. Katarzyna Kolanko - LO im. Marszałka Stanisława Małachowskiego w Płocku
2. Maciej Bohdan - Zespół Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku
3. Kacper Bodal - Zespół Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Płocku
Wyróżnieni w konkursie 1. Joanna Bohdan Zespół Szkół Centrum Edukacji w Płocku
Cel konkursu: - podniesienie świadomości ekologicznej oraz kształtowanie postaw sprzyjających ochronie środowiska, - zwiększenie świadomości dzieci i młodzieży w zakresie jakości powietrza, źródeł zanieczyszczeń, sposobów zapobiegania emisji zanieczyszczeń oraz ich wpływie na środowisko, - promocja alternatywnych środków transportu. Przedmiotem konkursu jest wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką zgodnej z celami konkursu. Format pracy A4 lub A3. Konkurs adresowany jest do dzieci i młodzieży z terenu miasta Płocka (przedszkolaki, uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych z terenu miasta Płocka). Jury wybierze po trzech laureatów i trzech wyróżnionych w konkursie w trzech kategoriach wiekowych: I - przedszkolaki, II - uczniowie szkół podstawowych; III kategoria - uczniowie szkół ponadpodstawowych. Łącznie zostanie przyznanych 9 nagród i 9 wyróżnień. Jury zastrzega sobie prawo innego podziału nagród w przypadku złożenia większej ilości prac (prac o wysokiej wartości merytorycznej zgodnej z celami konkursu) w danej kategorii wiekowej.
Działanie 3: "Czyste powietrze w moim mieście" - dzieci listy piszą - konkurs literacki
LISTA LAUREATÓW i WYRÓŻNIONYCH w Konkursie literackim "Czyste powietrze w moim mieście" - dzieci i młodzież listy piszą. Laureaci konkursu 1. Bartłomiej Gontarek - Szkoła podstawowa nr 6 im. Druha Wacława Milke w Płocku - praca konkursowa 2. Eryk Cholewiński - Szkoła Podstawowa nr 14 im. prof Władysława Szafera w Płocku - praca konkursowa 3. Joanna Bohdan - Zespół Szkół Centrum Edukacji im. Ignacego Łukasiewicza w Płocku - praca konkursowa Wyróżnieni w konkursie 1. Antonina Konarska - Szkoła podstawowa nr 6 im. Druha Wacława Milke w Płocku - praca konkursowa 2. Anna Chmielewska - Szkoła Podstawowa nr 14 im. prof Władysława Szafera w Płocku - praca konkursowa 3. Wiktoria Chojnacka - Szkoła Podstawowa 22 im. Janusza Korczaka w Płocku - praca konkursowa
Cel konkursu: - podniesienie świadomości ekologicznej oraz kształtowanie postaw sprzyjających ochronie środowiska, - zwiększenie świadomości dzieci i młodzieży w zakresie jakości powietrza, źródeł zanieczyszczeń, sposobów zapobiegania emisji zanieczyszczeń oraz ich wpływie na środowisko, - promocja alternatywnych środków transportu. Przedmiotem konkursu jest napisanie listu namawiającego dorosłych do działań proekologicznych, zawierającego treści wynikające z celu oraz tematyki konkursu. Głównym tematem listu ma być problematyka niskiej emisji zanieczyszczeń powietrza i dbania o klimat oraz wskazanie argumentów za korzystaniem z komunikacji zbiorowej oraz promującej jazdę na rowerze. Konkurs adresowany jest do dzieci i młodzieży z terenu miasta Płocka (uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych z terenu miasta Płocka). Jury wybierze 3 laureatów i 3 wyróżnionych w konkursie. Zgłoszone prace do konkursu zostaną zamieszczone na stronie internetowej www.rceeplock.pl a prace laureatów i wyróżnionych w konkursie również na Facebooku, zostaną także wykorzystane do promocji projektu. Zgłoszone prace do konkursu zostaną zamieszczone na stronie internetowej www.rceeplock.pl a prace laureatów i wyróżnionych w konkursie również na Facebooku, zostaną także wykorzystane do promocji projektu.
UWAGA: W związku z zaistniałą sytuacją dotyczącą wystąpienia pandemii koronawirusa prace konkursowe z konkursu plastycznego będą przyjmowane wyłącznie w postaci zdjęć (zapis .jpg), natomiast prace z konkursu literackiego w formie dokumentu zapisanego w doc. lub pdf. Prace konkursowe przyjmowane będą wyłącznie za pośrednictwem poczty internetowej wysłane na adres e-mail:
wraz z kartą zgłoszeniową. Nagrody laureatom i wyróżnionym w konkursie zostaną przekazane z zachowaniem wszelkich środków ostrożności.
Zostaną oni powiadomieni telefonicznie o przyznanej nagrodzie, a z ich opiekunem prawnym zostanie ustalona forma odbioru nagrody, ustalone miejsce i godzina (wszyscy winni posiadać maseczki, rękawice i zachować 2 m odległości). Nagrody będą przekazywane pojedynczo każdemu uczestnikowi (podczas wręczania naród nie będą uczestniczyć jednocześnie wszyscy laureaci i wyróżnieni). Nagrody będą mogły być także przekazane za pomocą poczty. Potwierdzeniem odbioru nagród będzie albo podpis albo druk potwierdzenia nadania przesyłki.
Działanie 4: "Czyste powietrze w moim mieście" - platforma edukacyjna Odbiorcy: dzieci, młodzież, dorośli - mieszkańcy miasta Płocka Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pakiety edukacyjne będą zamieszczane na platformie edukacyjnej na portalu moodle.org.pl. Zakres tematyczny materiałów: 1. Powietrze atmosferyczne. 2. Źródła zanieczyszczeń powietrza. 3. Niska emisja. 4. Skutki zanieczyszczeń powietrza: - wpływ na zdrowie. - kwaśne deszcze. - smog. - dziura ozonowa. - efekt cieplarniany. 5. Co Ty możesz zrobić dla czystego powietrza? 6. Ochrona powietrza - zmieniamy nawyki. Platforma edukacyjna pozwoli na projektowanie, tworzenie i prowadzenie edukacji ekologicznej. Sama konstrukcja platformy zapewni wszystkim użytkownikom możliwość realizacji działań e-learningowych. Uczącym się - wirtualną osobistą przestrzeń kształcenia wraz z narzędziami pracy, nauki i komunikacji, natomiast prowadzącym zajęcia - umożliwić zarządzanie materiałami dydaktycznymi, grupami uczących się i samym procesem kształcenia. Platforma edukacyjna pozwalać będzie na elastyczne nauczanie na odległość m.in. pozwalać osobie uczącej się samodzielnie wybierać ścieżkę, preferowane formy dostarczania wiedzy oraz tempa jej przekazywania.